10-månadershyra

Hej,

Vad innebär 10-månadershyra? Måste man lämna och tömma lägenheten de andra 2 månaderna?
Får man fortsatt bo där.

Christian

Kommentarer

  • Hej!
    10-månadershyra för studenter innebär att du bor hyresfritt under perioden 15/6 - 15/8. Det betyder att under juni och augusti får du en halv hyra och i juli ingen hyra.

    Du behöver inte flytta ut under den här perioden, utan kan använda ditt studentboende precis som vanligt.

    Med vänlig hälsning,
    Anna-Karin