Varför kan jag inte ha kvar motorvärmarkabeln inkopplad?

Hej! Jag har läst i Karlskogaliv och på er hemsida att man inte får låta kabeln till motorvärmaren sitta kvar i elstolpen när man åker iväg? Tycker det är smidigare än att koppla ur den, då vet jag ju var den är.

Kommentarer

  • Hej!
    Även om det kan verka smidigt är det främst ur säkerhetssynpunkt vi inte tillåter motorvärmekablar att sitta kvar i elstolpen. När kabeln inte är inkopplad i bilen kan man få en stöt av den. Även om du själv inte skulle peta på den finns risken att någon annan, kanske ett barn, gör det.

    Hälsningar,
    Karima
    Karima Kommunikatör/Seniorutvecklare