Varför ska ventilerna vara öppna?

Hej,

Jag gjorde en felanmälan och en av era reparatörer kom ut till mig. Hen berättade då att ventilerna vid fönstret måste vara öppna. Varför då? Det blåser ju kallt då.

Kommentarer

  • Hej ,

    Systemet är uppbyggt som så att luft ska komma in genom ventilerna, värmas upp av elementen och sedan spridas i lägenheten. Har du ventilerna stängda fungerar inte detta och risken är då att det blir ännu kallare i lägenheten då det börjar dra in via väggar. På vår hemsida har vi en film som tydligt förklarar varför ventilerna ska vara öppna och vad man kan göra själv för att få bra luft och värme.

    Den kan du se genom att klicka här!

    Hälsningar,
    Karima
    Karima Kommunikatör/Seniorutvecklare