Vad händer om jag inte betalar hyran i tid?

Jag har varit bortrest och missat att betala hyran i tid. Vad händer nu?

Kommentarer

  • Hej!

    Från och med 2022-01-01 har vi överlåtit vår kravverksamhet till Svea inkasso. För dig som kund innebär det att vid försenad hyresinbetalning kommer Svea inkasso att skicka ut ett kravbrev. Kravbrevet innehåller förfallet belopp, inkassokostnader och dröjsmålsränta. Betalning görs direkt till Svea inkasso.

    Vid frågor gällande förfallna avier eller kravbrev, kontakta Svea inkasso på telefonnummer 08-735 29 29
    Vill du veta mer kan du även gå in på deras hemsida:
    www.svea.com/se/sv/privat/inkassokrav/

    Har du skulder eller avbetalningsplaner som uppkommit före 2022-01-01?
    För dig som redan har skulder och/eller avbetalningsplaner hos Intrum Justitia kommer dessa att ligga kvar där tills ni har betalat dem. Dessa ska fortsatt betalas till Intrum Justitia.
    Kontaktuppgifter till Intrum följer nedan:
    Telefonnummer: 08-616 76 66
    Vill du veta mer kan du även gå in på deras hemsida: www.intrum.se/kundservice/