Hur gör vi med lägenhetsavtalet vid en separation?

Hej!

Jag och min sambo ska flytta isär och båda står på kontraktet, men jag står som förstekontraktsinnehavare och det är jag som flyttat ut, hur går vi tillväga?

Kommentarer

  • Hej!

    Om ni båda står på avtalet kan den ena välja att säga upp avtalet. Hen har då tre månaders uppsägningstid gentemot den andre parten. Den av er som bor kvar och vill ta över avtalet själv, behöver skicka in inkomstintyg till oss. Ni får gärna ta kontakt med mig på uthyrning@karlskogahem.se så hjälper vi er att lösa detta.