Skadedjur, hur lång tid innan det åtgärdas?

Hur lång tid tar det innan man får det åtgärdat?

Kommentarer

  • Hej ,

    Det finns många olika typer av skadedjur, därmed olika saneringsmetoder och tidsspann. Kan du möjligtvis utveckla din fråga lite så kan vi förhoppningsvis ge dig ett bättre svar.

    Allt gott!
  • Hur lång tid tar det när det gäller vägglöss? Vill inte sova i lägenheten då det är obehagligt med småkryp som attackerar en när man sover så vill veta hur länge jag måste ha en annan bostad.
  • Det är väldigt varierande hur lång tid ett ärende tar innan problemet är löst. Dock så är det, trots obehag väldigt viktigt att sova i lägenheten under saneringsprocessen. Detta på grund av att vägglössen lockas fram av koldioxiden vi andas ut. Det är då de kommer i kontakt med det kisel som avverkar vägglusen. Står lägenheten tom kommer skadedjuren inte komma fram utan kan istället gå i dvala vilket kan bidra till att saneringen ej är verksam och problemet därmed kvarstår.

    En annan del som kan påverka processen är hur noga man är med städ och tvätt. Processen går oftast snabbare om man är noggrann och följer de direktiv som delgivits av Karlskogahem och tekniker.