Ok med dörrmatta?

Hej! Får jag ha en dörrmatta utanför min lägenhetsdörr? Det ser så trevligt ut tycker jag!

Kommentarer

  • Hej!

    Tyvärr är det inte tillåtet att ha en dörrmatta utanför sin lägenhetsdörr.

    Hos Karlskogahem gäller Noll tolerans, entréer, trapphus, loftgångar, vindar och källargångar ska hållas fria från föremål och brännbart material som till exempel barnvagnar, dörrmattor, skor och leksaker m.m.

    Det är av säkerhetsskäl eftersom trapphuset, loftgångar och källargångar är vägen ut och räddningstjänstens väg in om det brinner.

    Även ambulanspersonal med bår måste kunna
    komma fram.

    Hälsningar