Vad får man odla på sin odlingslott?

Vad får man plantera på sin odlingslott?

Kommentarer

  • Hej, man får odla grönsaker och blommor i sin odlingslott.
    Lillemor Administratör
  • Tack för svaret. En följdfråga blir. Får man odla sånt som är flerårsplantor, och frukt och bär. Typ jordgubbar, rabarber m.m.?
    Eller måste odlingen rensas helt inför hösten, mer än den självklara ogräsrensningen?
  • Det är helt ok att sätta fleråriga plantor. Bra att planera växt val så att det inte stör grannens odling bara. Behöver inte ta bort fleråriga växter om man planerar att ha odling en kvar även året därpå. Om man flyttar så ska man ta reda på allt.
    Önskar dig lycka till!
    Lillemor Administratör