När kommer ni och plogar?

Nu har det snöat rejält och som alltid snöröjs mitt område nästan sist. Varför börjar ni aldrig med att ploga hos mig?

Kommentarer

  • Hej ,
    Så långt det är möjligt avvaktar vi med snöröjning tills det har slutat snöa, allt för att få med så mycket snö som möjligt. Är det ett stort snöoväder börjar vi givetvis tidigare.

    Det tar cirka åtta timmar att snöröja alla våra områden. Vissa områden prioriteras och här snöröjer och sandar vi allra först. Det är till exempel vid sjukhem, gruppboenden och förskolor. Först därefter fortsätter vi med övriga bostadsområden.

    Hoppas att du har förståelse för att snöröjningen prioriteras och att det kan betyda att ditt område snöröjs lite senare.

    Hälsningar,
    Karima
    Karima Kommunikatör/Seniorutvecklare