Varför används IMD?

hej jag bor på timmermansvegän 16 mitt klagomål är att ni installerat en apparat i varmvattenledningarna i min lägenhet och ni vill vi ska betala extra för varmvatten. Många av mina vänner är hyresjäst till Karlskogahem men den här apparaten är inte installerad deras lägenheter. Jag tycker att det är en stor orättvisa. Jag väntar på svarfrån er. Ayse
Ayse

Kommentarer

  • Hej Ayse,
    Fördelen med detta är att det blir en mer jämlik fördelning, då den som använder mer varmvatten får betala istället för att kostnaden delas av alla boende. Du som hyresgäst får också möjlighet att påverka din boendekostnad, då minskad förbrukning leder till lägre kostnad.

    Att använda mindre varmvatten är också snällare mot vår miljö. Ju mindre vatten som behöver värmas upp desto mindre blir vårt utsläpp av växthusgaser.

    Ha en fin dag.

    Anna-Karin Teamleader Kundcenter