Varför är det så kallt i lägenheten?

Varför slår ni inte på värmen i lägenheterna tidigare på hösten? När det börjar bli kallt ute är det jättekallt inne, jag fryser!

Kommentarer

  • Hej,

    Tråkigt att höra att du fryser! Karlskogahem har som standard att det ska vara som minst 20 grader inomhus. När du mäter din innetemperatur, tänk på att mäta mitt i rummet och inte vid fönster. Gradantalet kan bli missvisande då.

    När hösten kommer och det blir kallare dröjer det ett litet tag innan värmen inomhus kommer igång. Det är inget som slås på av oss, utan styrs via så kallade givare som sitter på husets utsida. Om vädret slår om hastigt kan det dröja lite innan givaren plockar upp på det och skickar signalen om att värmen ska ökas.

    Är det fortsatt kallt inomhus två-tre dagar efter att vädret har slagit om kan du göra en felanmälan på Mina Sidor. Innan du gör en felanmälan, kolla detta:

    • Att alla element är påslagna och står på max
    • Att inga gardiner, möbler eller andra saker hänger/står framför elementen
    • Kolla även exakt vilken temperatur det är mitt i rummet och ange temperaturen i din felanmälan
    Lycka till!

    Hälsningar,
    Karima

    Karima Kommunikatör/Seniorutvecklare
  • Absolut ska det vara 20 grader i lgh, men om man har det i alla rum utom ett? Har kollat tempen mitt i rummet, är samma grader som är vid fönstret. Tänker nu mest på när det är minus grader, kanske är normalt att man får is på rutan....
    Ingenting ska man ha som typ skymmer elementen, innan ni fifflade med elementen så hade man värme oavsett om det fanns långgardiner eller nåt framför elementen så hade man varmt i ALLA rum.
  • Hej!
    Gör en felanmälan på Mina Sidor på det rum som inte har 20 grader, så att vi kan titta på det.

    Hälsningar Lillemor
    Lillemor Administratör
  • Det ska jag göra om det blir lika i år också, får se om det blir varmare.
  • Du är välkommen, ha en bra dag !
    Lillemor Administratör