Får jag hyra ut i andra hand?

Hej,
Jag har kommit in på en utbildning i en annan stad, kan jag hyra ut min lägenhet i andra hand?

Kommentarer

  • Hej ,
    Innan du eventuellt kan hyra ut din lägenhet i andra hand måste du först lämna in en ansökan om detta till oss. Blanketten för det hittar du här.

    Vi kan till exempel godkänna uthyrning i andra hand på grund av på arbete eller studier på annan ort.

    Det är mycket viktigt att känna till att den som har förstahandskontraktet är ansvarig för att hyran betalas och att lägenheten inte skadas. Det kan i värsta fall sluta med att du förlorar ditt kontrakt, så glöm inte att alltid kontakta oss först.

    Lycka till!

    Hälsningar,
    Karima

    Karima Kommunikatör/Seniorutvecklare