Vad innebär marknadsplats Direkt?

Hur går det till när man söker via marknadsplats "Direkt"? Kan flera personer göra intresseanmälan på en sådan bostad? Förstår inte riktigt hur det då blir först till kvarn? Tack på förhand

Kommentarer

  • Hej!
    När det är marknadsplats direkt kan flera personer anmäla sig till lägenheten men istället för att den som har mest i köpoäng hamnar först i kön blir det den person som först gjorde intresseanmälan som hamnar först i kön.

    Nästa person som gör intresseanmälan hamnar som nummer två i kön och tredje person som gör intresseanmälan hamnar som nummer tre i kön och så vidare.

    Hoppas att det blev tydligare annars hör du av dig igen.