Hur säger vi dödsbodelägare upp en lägenhet?

Hej,
Min farbror gick bort förra veckan och han bodde i en av era lägenheter. Vi skulle nu behöva säga upp hans kontrakt. Hur gör vi när vi är flera dödsbodelägare? Ingen av oss bor i Karlskoga. Hur lång är uppsägningstiden?

Kommentarer

  • Hej,
    Jag får börja med att beklaga eran förlust.

    Uppsägningstiden vid dödsfall är en kalendermånad under förutsättning att det sker en månad från dödsfallet. Det vill säga att om uppsägningen inkommer nu i november så är sista avtalsdag sista december.

    För att säga upp en lägenhet behöver vi få in uppsägningen skriftligt. Detta kan ni göra genom att antingen komma in till oss i vår Bobutik på Skrantafallet 9 A. Vi rekommenderar att ni bokar en tid med oss så ni vet att vi finns tillgängliga. Det ni då behöver ha med er är dödsfallsintyget, där det framgår vilka som är dödsbodelägare samt fullmakt från de dödsbodelägarna som inte är med på uppsägningen.

    Om ni inte har möjlighet att inkomma till vår Bobutik går det bra att skriva under uppsägningen och skicka till oss, även här behöver vi få in dödsfallsintyget och fullmakt samt kopia på legitimation på den som skriver under uppsägningen.

    Vår adress är
    Karlskogahem
    Box 417
    691 27 Karlskoga

    Om ni vill boka en tid för uppsägning hittar du våra kontaktuppgifter via denna länk.

    Ta hand om er!