Frågor och svar, Bergsmanshuset etapp 2

När är etapp 2 klar?
Lägenheterna är färdiga för inflytt 1/10.

Hur söker jag en lägenhet i Bergsmanshuset, etapp 2?

Lägenheterna kommer att läggas ut på vår hemsida, www.karlskogahem.se, 2 mars. Du gör då en
intresseanmälan via Mina Sidor och söker lägenheten med dina köpoäng. Det är
inte ”först till kvarn” utan lägenheten kommer erbjudas den som har flest
köpoäng.

Vem kan söka lägenhet?

Alla personer över 18 år som uppfyller Karlskogahems uthyrningspolicy!

Kommer man kunna ha tvättmaskin i lägenheterna?

I de flesta lägenheterna kommer det inte kunna installeras tvättmaskin. Däremot
har vi byggt en ny tvättstuga på gården.

Kommer ni ha visning av lägenheterna?

Nej, då det är en byggarbetsplats kommer vi inte kunna ha visningar av
lägenheterna.

Hur är det med diskmaskin, kommer man kunna ha det?

Ja, diskmaskin är färdiginstallerat i varje lägenhet vid inflytt.

Finns det hiss?

På Badstugatan 34 och 36 finns det hiss från markplan och uppåt. Två av lägenheterna ligger under markplan (från Badstugatan sett), hit går inte hissen.

Ungefär hur mycket kommer hyran att bli?

För tre rum och kök blir hyran cirka 9400:-/månad.

Karima Kommunikatör/Seniorutvecklare

Kommentarer

  • Hej,
    Tvättstugan på gården innehåller 2 maskiner och det finns 3 tvättider/dag att boka. Har ni tänkt att samtliga hyresgäster på Badstugatan 26 till 36 ska samsas om den?
    Mvh Maria
  • Hej Maria!
    Inför inflytten av etapp två kommer den "gamla" tvättstugan som finns i källaren på Badstugatan 32 att öppnas upp. I dagsläget ingår den i byggarbetsplatsen och är inte i drift.
    Det kommer alltså finnas två tvättstugor att tillgå i höst. Vi kommer även att se över antalet tvättider, så att alla har möjlighet att tvätta.

    Ha en bra dag!
    Hälsningar,
    Karima Kommunikatör/Seniorutvecklare