Hur byter jag lägenhet?

Hej!

Jag vill fråga er om byter lägenhet.
Vad jag behöver göra eftersom jag har ett rum och kök och jag vill flyta till två rum och kök.

Kommentarer

  • Hej!

    Du kan söka lägenheter via vår hemsida som du är intresserade av. Det du ska tänka på är att du har vid byte 2 månader uppsägningstid. Det vill säga att om du säger upp lägenheten nu i mars för att byta lägenhet inom oss kommer ditt avtal gälla till sista maj. Om man vill undvika att få dubbelhyra är det därför bra att du tittar på från vilket datum lägenheten är ledig i från.

    Du har även möjlighet att lägga ut en annons på bytestorget där du då kan ange vilken storlek och område du vill byta till. Annonsen skapar du via mina sidor. De som sedan är intresserade av att byta med dig kan göra en intresseanmälan på din lägenhet. Du kommer då få kontaktuppgifter på de som är intresserade och kan välja att kontakta de som är intressanta. Kommer du överens med ett byte lämnar ni in en bytesblankett till oss. Blanketten hittar du på hemsidan.

    Ha en bra dag!
    Lillemor Administratör