Kan man ha borgensman?

Hej jag vill veta vad kraven är på den som går in som borgenär för den som vill hyra och har skuld hos kronofogden.

Kommentarer

  • Hej!
    Vi godkänner inte skulder till kronofogden. Vi godkänner endast borgensman i de fall där inkomsten inte är tillräcklig.

  • Jag har försörjningsstöd pengar som pengar och har alltid betalat inn hyra i tid så jag får ha borgenär då
  • Hej!
    Vi godkänner försörjningsstöd som inkomst underförutsättning att det är från Karlskoga kommun. Försörjningsstöd från andra kommuner godkänner vi inte.

    Det krävs även att du som sökande blir godkänd i vår kreditupplysning vilket innebär att du inte får ha några hyresskulder, skulder till Kronofogden eller betalningsanmärkningar samt ha goda referenser från tidigare hyresvärd.

    Borgensman blir endast aktuell i de fall där inkomsten bli för låg.