Måste jag betala hyra när jag redan flyttat ut?

Hej! Mitt kontrakt går ut 30 november, men jag lämnade in nycklarna redan 22 november. Får jag tillbaka den hyran jag betalade in för dagarna 22-30 november? Jag har ju inte bott i lägenheten då.

Kommentarer

  • Hej ,
    Nej, du kommer inte få tillbaka den inbetalda hyran. Så länge ditt kontrakt fortfarande är aktivt måste du betala för de dagarna, även om du inte bott i lägenheten.

    Hälsningar,
    Karima

    Karima Kommunikatör/Seniorutvecklare
  • Om någon flyttar in tidigare i lägenheten får den betala extra för de dagarna, kommer den hyran att tillgodose den tidigare hyresgästen då?
  • Hej!
    Den som flyttar in tidigare får betala för de dagarna, återbetalning sker till den avflyttande hyresgästen.
    Lillemor Administratör