Måste jag betala för varmvatten?

Hej,
Varför har jag fått betala för varmvatten på min senaste hyresavi? Ingår inte vatten i hyran?

Kommentarer

  • Hej!

    På vissa av våra adresser använder vi oss av individuell vattenmätning och debitering (IMD). Vilka adresser som har IMD och mer information hittar du på denna länk till vår hemsida

    Allt som du använder utöver normalförbrukningen kommer som en kostnad på din hyresavi. På samma sätt får du tillbaka pengar om du använt mindre varmvatten än normalförbrukningen. Vi har valt detta då det är mer rättvist att alla betalar för det de faktiskt använder, förutom det som räknas som normal förbrukning. Då har du som hyresgäst också möjlighet att påverka dina månadskostnader!

    Hälsningar,
    Karima

    Karima Kommunikatör/Seniorutvecklare