Varför ingår inte enskild firma i det nya betalsystemet?

Det verkar konstigt att bara vissa företag får besöksavgift.

Kommentarer

  • Hej!

    Förstår att det kan verka konstigt.

    Vårt betalsystem registrerar när en företagsregistrerad lätt lastbil besöker sortergården. Därefter får företaget som äger fordonet en besöksavgift. Eftersom vi följer dataskyddsförordningen registrerar vi inga personuppgifter. Enskilda firmor anses vara en personuppgifter.

    Men självklart ska alla som lämnar företagsavfall betala för hanteringen av avfallet. För enskilda firmor gäller sortergårdskort eller faktura utskriven på sortergården.

    Hälsningar
    Lena

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.