Varför ingår bara företagsregistrerade lätta lastbilar i det nya betalsystemet?

Jag gillar det nya betalsystemet. Så skönt att få faktura varje månad och slippa betala för ett sortergård i förskott. Skulle vara praktiskt om vi slapp sortergårdskort för våra småbilar också.

Kommentarer

  • Hej!
    Vad roligt att du uppskattar det nya betalsystemet!

    På grund av dataskyddsförordningen (GDPR) fakturerar vi inte besök från enskilda firmor eller personbilar. De ska istället skaffa sortergårdskort. Men du har möjlighet att även registrera en företagsregistrerad småbil i vårt automatiska betalsystem. Kontakta personalen på sortergården för att få hjälp med att registrera ditt fordon.
    Gäller det en bil som är registrerad på dig som privatperson kan du inte lägga till den i betalsystemet. Då är det sortergårdskort som gäller när du lämnar verksamhetsavfall. Använder du din egen bil vid 1 eller 2 tillfällen per år blir det billigare för dig att kontakta personalen på sortergården för att få en faktura vid dessa besök.

    Besöker du sortergården med privat avfall i en företagsregistrerad bil?
    Kom då ihåg att du måste föranmäla ditt besök, annars får företaget betala även när du lämnar privat avfall.
    Föranmälan privat avfall

    Med vänliga hälsningar
    Ida

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.