Varför har jag fått en faktura från Svea Ekonomi?

Jag lämnade bara privat avfall som ju är gratis.

Kommentarer

  • Hej!

    Om du fått en faktura måste du ha besökt en sortergård med en företagsregistrerad lätt lastbil. Dessa debiteras en besöksavgift för varje besök de gör på sortergården. Det gäller oavsett om du lämnar verksamhetsavfall eller privat avfall.

    För att slippa få en faktura för ditt privata avfall i framtiden måste du föranmäla varje besök och visa din bekräftelse för personalen på sortergården.

    Formulär finns här
    Föranmälan privat avfall

    Med vänliga hälsningar
    Ida

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.