Var slänger jag laddningsbara batterier?

Var slänger jag laddningsbara batterier

Kommentarer

  • Hej!
    Du som privatperson kan lämna dina batterier, gäller även laddningsbara, på en sortergård eller i en batteriholk som finns på de flesta återvinningsstationer, ÅVS. Om du bor i villa och har abonnemang Fastighetsnära insamling, FNI, kan du även lämna dem i batteriboxen som följde med abonnemanget. Bor du i lägenhet kan din fastighetsägare ha en anvisad plats för batterier i fastigheten där du kan lämna dem.

    Produkter med inbyggt batteri och bilbatteri är farligt avfall. Dessa lämnar du på en sortergård.

    Du hittar sortergårdarnas öppettider här
    Sortergårdar och öppettider

    Med vänliga hälsningar

    Ida
    (Uppdaterad )

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.