Var slänger jag en trasig ugnsform av glas?

Jag förstår ju att jag inte kan lämna den bland glasförpackningarna på återvinningsstationen eftersom det inte är en förpackning. Frågan är var får jag slänga den? Jag har ingen bil och kan inte ta mig till en sortergård.

Kommentarer

  • Hej!
    Det är en bra fråga.
    Precis som du skriver ska den helst till en sortergård. Du får lägga den i ditt restavfall i sopkärlet. Men du måste förpacka den väl så att sophämtaren inte skadar sig.

    Med vänlig hälsning
    Lena

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.