Var kastar jag möbler?

Och måste jag montera isär dem?

Kommentarer

  • Hej Sergej,

    Tack för din fråga!

    På sortergårdarna i Jönköping och Huskvarna finns särskilda containtrar för just soffor och sängar. Lämnar du på någon av de övriga sortergårdarna ska du lämna möblerna i containern för restavfall. Du behöver inte montera isär dem.

    Har du någon annan typ av möbel som du är osäker på vart du ska slänga - fråga någon av personalen på sortergården så hjälper de dig!

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.