Var får jag slänga mina gamla bildäck?

Var på Bankeryd sortergård och hittade ingen container för däck.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Vi tar emot upp till åtta bildäck, med eller utan fälg, per hushåll och år – men endast på Jönköping sortergård. Våra andra sortergårdar har inte utrymme för insamling av däck.

    Men du kan lämna dina däck till en verkstad i din närhet. De allra flesta däckverkstäder tar hand om uttjänta däck som sedan går till återvinning. Det ingår i deras producentansvar. Lista över verkstäder finns hos Svensk Däckåtervinning.

    Med vänliga hälsningar
    Lena

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.