Vad händer om vi använder företagets lätta lastbil på helgen?

Får vi lämna företagets avfall på sortergården på helgerna? Kan vi använda lastbilen på helgen för att tippa vårt privata avfall?

Kommentarer

  • Tack för bra frågor!

    Vi vill inte att företag besöker sortergården på helgerna eftersom det är mycket mer trafik på gårdarna då. Om du ändå besöker sortergården på en helg kan du bli avvisad av sortergårdens personal ifall de bedömer att det är för mycket trafik på gården.

    Oavsett när en företagsregistrerad lätt lastbil besöker sortergården, registreras fordonet automatiskt och faktureras därefter för besöket. Systemet klarar inte av att skilja på om du besöker sortergården privat eller i jobbet därför kommer företaget få betala för ditt privata avfall.

    Men om du föranmält ditt besök slipper företaget betala för ditt privata avfall.

    Formulär finns här
    Föranmälan privat avfall

    Vänligen
    Lena
    (Uppdaterad )

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.