Vad händer med de insamlade textilierna?

Vad gör ni med dem?

Kommentarer

  • Vad kul att du bryr dig om vad som händer med de inlämnade textilierna!

    Vi utgår från att du menar textilierna som vi samlar in på sortergårdarna.
    Kommunens arbetsmarknadsavdelning hämtar de insamlade textilierna och sorterar dem. De kläder som är i gott skick säljer hjälporganisationen Human Bridge vidare, övrigt går till biståndsarbete. Kläder och textil i sämre skick går till textilåtervinning och kan komma till användning som industritrasor, bilinredning, isolering eller något annat. Textilier som enbart består av ett material (till exempel bomull och ull) går att återvinna och kan så småningom bli till nya handdukar, lakan, skjortor eller andra kläder.

    Vi berättar mer på vår webbplats
    Kläder och andra textilier

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.