Vad gäller för vårt företag om vi har lätt lastbil och andra bilar?

Det nya systemet ni börjat med på sortergården gäller ju bara lätta lastbilar. Vad händer om företaget lämnar avfallet med annat fordon?

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för att du frågar.
    Om ni använder en företagsregistrerad lätt lastbil kommer den registreras och faktureras automatiskt. Använder ni andra fordon när ni lämnar verksamhetsavfall behöver ni även ha ett sortergårdskort för de övriga fordonen. Ni kan välja att lägga till dessa fordons registreringsnummer i vårt automatiska betalsystem. Då kommer alla era besök med fordonet faktureras automatiskt.
    Kom ihåg att företaget får betala för besöket även när du lämnar privat avfall med fordonet – om du inte föranmält ditt besök med fordonet.

    För enskilda firmor gäller endast sortergårdskort.

    Med vänlig hälsning
    Lena

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.