Vad är skillnaden mellan omslagspapper och pappersark?

Om jag har förstått rätt ska de sorteras olika.

Kommentarer

  • Bra fråga!

    Mycket riktigt är det skillnad mellan omslagspapper och pappersark. (De kallas även presentpapper och kontorspapper.)
    Du ska lämna dem i olika behållare eftersom de olika sorterna återvinns och används till olika produkter.

    Av pappersarken som du sorterar och lämnar bland tidningar blir det ny råvara till nya papper.

    Av omslagspapperen du sorterar som pappersförpackning blir det ny råvara till kartong.

    Tack för att du återvinner!
    Lena

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.