Vad är fast och rörlig avgift?

De står på vår faktura.

Kommentarer

  • Hej!
    Du betalar både den fasta och rörliga avgiften och de ingår i ditt avfallsabonnemang.

    Den fasta avgiften
    Fast avgift är den del av avfallstaxan som inte är kopplad till hämtningen av avfallet. Den fasta avgiften finansierar kommunens sortergårdar, miljöstationer, del av administration, information med mera. Den påverkas inte om du delar avfallsabonnemang med grannar eller har fått uppehåll i din soptömning.

    Den rörliga avgiften
    Den rörliga avgiften påverkas av vilket abonnemang du valt. Den täcker hämtnings- och behandlingskostnaderna. Delar du avfallsabonnemang med en eller två grannar delar ni på den rörliga avgiften. Har du fått uppehåll i din soptömning blir du befriad från den rörliga avgiften.

    Vänliga hälsningar från
    Lena

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.