Var gör jag av sly?

Hur tjocka stammar får avverkat sly ha?
Maxlängd?
Paul

Kommentarer

  • Hej!

    Ska du lämna sly på en sortergård så är det kvistar/grenar (maxlängd 1,5 meter), trädstammar som är tillräckligt lätta för en person att hantera (maxlängd 1 meter) löv, gräsklipp (ej grästorvor), frukt, grönsaker, blast och blommor. Du får även lämna små stubbar som är tillräckligt lätta för en person att hantera och fria från grus och jord.

    Är det större/längre/tyngre mängder så är det en privat entreprenör du ska vända dig till.

    Om du behöver mer information om olika sorters avfall vad gäller trädgårdsavfall så kan du läsa mer på juneavfall.se

    Ha en fortsatt bra dag!
    Ann-Sofie

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.