Var slänger jag tablettkartor?

Jag funderar på tablettkartor - Alvedon, Ipren etc. Var lägger jag det?
Anna

Kommentarer

  • Hej!
    .
    Tack för din fråga.

    En medicinkarta sorteras oftast som plastförpackning. Den består viktmässigt mest av plast, aluminiumet är bara ett tunt lager. Det finns också medicinkartor i metall. Om du knycklar ihop kartan och den vecklar ut sig ska den sorteras som plastförpackning. Om inte, sorteras den som metallförpackning.

    Tips! Vi har en utförlig avfallslista i vår app June Avfall & Miljö, ladda gärna ner den.

    Här kan du läsa mer om
    Appen June Avfall & Miljö

    Med vänliga hälsningar

    Lena

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.