Jag lägger mitt restavfall i en papperspåse, sedan i soptunnan, är det ok?

Ibland sorterar jag brännbart avfall i en papperspåse avsedd för kompost/fruktpåse från butik, eller i nån annan liten påse. Sorteras det rätt då? Eller kollar ni bara på att det är en brun påse eller plastpåse.

Kommentarer

  • Hej!

    Ja, det går bra att packa ditt restavfall (brännbart avfall) i en papperspåse eller någon annan påse. Matavfall vill vi ha i de papperspåsar som kommer från oss och som du kan hämta i olika matbutiker.

    Ha en bra dag!
    Ann-Sofie

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.