Var slänger jag kuvert?

Hur sorteras brevkuvert?
Andersson

Kommentarer

  • Hej!

    Kuvert, både med och utan fönster, sorterar du som restavfall i din soppåse.

    Limmet på kuverten löses inte upp i processen i pappersbruket utan klumpar ihop sig. Det resulterar i sämre papperskvalitet eller i värsta fall makulering. Samma sak gäller så kallade Post It-lappar. Genom att lägga kuvertet och liknande i soppåsen kan det istället energiåtervinnas.

    Med vänliga hälsningar
    Ann-Sofie

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.