Hur sorterar jag äggskal?

I vilket kärl vill man i Jönköpings kommun att man lägger äggskal? Lite beroende på efterbehandling av kompostfraktionen vill man ha den där eller inte... Vad gäller i denna kommun?
(Nyinflyttad fd miljöinspektör som vill göra rätt...)

Kommentarer

  • Hej!

    I Jönköping, Habo och Mullsjö så sorterar du äggskal som matavfall. Det innebär att du lägger det i påsen för matavfall.

    Du kan läsa fler exempel på juneavfall.se vad som mer sorteras som matavfall.

    Ha en bra dag!
    Ann-Sofie

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.