Kan jag byta smutsiga och slitna kärl till nya?

Vi är nya ägare till ett hus sedan i fredags. Vi angav i anmälan att vi skulle ta över sopkärlen från tidigare ägare. Nu ser vi att de är väldigt slitna och sunkiga. Dessutom finns ingen markering om var man lägger vad. Hur gör vi för att få/köpa nya kärl?
Vänligen
Camilla

Kommentarer

  • Hej!

    Vi byter enbart ut kärl när de är trasiga.

    Om kärlen är smutsiga så försök att rengöra dem. Vi har lite tips på juneavfall.se om hur man kan göra för att hålla dem så torra och rena som möjligt. Vi tillhandahåller inte någon tjänst för att tvätta kärlen utan det får man göra så gott man kan om man inte hittar en privat aktör som kan göra det åt dig.

    Om ett eller båda kärlen går sönder kontaktar du oss på telefon 036-17 19 00 eller via epost info@juneavfall.se, uppger vilken adress det gäller samt vilket kärl som är trasigt och var det är trasigt så kommer vi och lagar, alt byter ut det. Kärlet behöver efter en anmälan om att det är trasigt stå ute och synligt så vi kan komma åt det. Det är olika bilar som tömmer kärlen än de som byter delar alt kör ut nya kärl.

    Klistermärken kan du hämta på närmaste sortergård. Om du vill kan vi skicka klistermärkena via posten till dig. Återkom till oss med din adress på info@juneavfall.se om du vill ha dem skickade.

    Bifogat finns placeringen av var klistermärkena ska sitta.

    Ha en fin dag!
    Ann-Sofie

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.