Snart kommer snön, hur kan jag hjälpa er att tömma mina sopor?

Förra vintern hade ni svårt att tömma mina soptunnor. Vad kan jag göra för att underlätta?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din omtanke!

    När det gäller sopkärlet så kan jag ge dig följande tips:
    - Låt matavfallet rinna av ordentligt innan du lägger det i påsen.
    - Släng gärna lite hushållspapper i matavfallet. Det hjälper till att suga upp vätska.
    - Rulla ihop påsen ordentligt innan du lägger den i kärlet.
    - Använd påshållaren du fått. Den ventilerar påsen och fukten avdunstar.
    - Låt påsen ligga ute och frysa till innan du lägger den i kärlet. Täck gärna över med en hink för att skadedjur inte ska komma åt avfallet.
    - Om matavfallet ändå fryser fast i kärlet, försök hacka loss påsarna med en spade eller kvast.

    Gällande transportvägar så ska transportvägen året runt ha fri sikt, hållas fri från hinder, röjas från snö (även kärlet, ex locket) och hållas halkfri.

    Hoppas att jag har hjälpt dig med dina frågor!

    Ha en fin dag!
    Ann-Sofie

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.