Ska jag märka upp min slambrunn inför slamtömning?

Hur vill ni att man märker upp brunnen/tanken inför slamtömning? Har ni något exempel? Om brunnen/tanken delas med fler fastigheter hur markerar man då?

Kommentarer

  • Hej!

    Vi vill gärna att du tänker på:
    ● Din avloppsanläggning ska vara markerad med en väl synlig flagga eller vimpel inför tömning. Om chauffören inte kan hitta anläggningen, på grund av den inte varit uppmärkt, tar vi ut en bomkörningsavgift enligt gällande avfallstaxa.
    ● Märk upp din anläggning så att det framgår vilken fastighet anläggningen tillhör.
    ● För minireningsverk ska tydliga tömningsinstruktioner finnas i direkt anslutning till anläggningen vid tömningstillfället.

    Om man delar brunn så har vi det inlagt i systemet och då delas beloppet på fakturan när vi tömt brunnen.

    Ha en trevlig kväll!

    Ann-Sofie

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.