Sekretesshandlingar

Vart kan jag lämna Sekretesshandlingar

Kommentarer

  • Hej!

    Om det gäller sekretesshandlingar i pappersformat så bör dem förstöras i en dokumentförstörare med hög säkerhetsklass. Dokumentförstörare med säkerhet P-5 till högsta säkerhetsklassen P-7 inom segmentet micro-cut gör spån av pappret. Dessa maskiner lämpar sig för mycket känslig data där P-7 är valet vid förstöring av militära och polisiära handlingar. Strimlorna från dokumentförstöraren sorteras sedan som tidningar/returpapper.

    June Avfall och Miljö har inga dokumentförstörare till förfogande.

    Ha en bra dag!

    Ann-Sofie

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.