Min BRF sorterar förpackningar, kan vi få rabatt?

Vår BRF samlar in förpackningar och jag har hört att man kan ansöka om rabatt. Hur gör jag?
Eugene

Kommentarer

  • Hej!
    Ja, från och med den 1 januari 2024 har du som samlar in förpackningsavfall från hushåll i flerbostadshus möjlighet att få rabatt.

    Vem kan få rabatt?
    Du som har separata kärl/behållare för insamling av förpackningar av papper, plast, metall och glas i ditt flerbostadshus kan få rabatt. Du kan inte få rabatt om du har ett fyrfackssystem (två kärl med fyra fack) som töms av oss. Det beror på att abonnemanget redan är subventionerat genom vår befintliga miljöstyrande taxa.

    Hur gör jag för att få rabatten?
    För att få rabatten måste du som är fastighetsägare erbjuda de boende fastighetsnära förpackningsinsamling och göra en ansökan till oss där du rapportera in dina uppgifter. När du skickat in ansökan gäller den tills vidare.

    Behöver du ändra uppgifterna eller lägga till något?
    Skicka in en fullständig ansökan på nytt. Det gäller till exempel om du utökar sorteringen med fler förpackningsslag eller antal fastigheter. Likaså om du skrev fel i en tidigare ansökan. Vi utgår från din senaste ansökan.

    Vi berättar mer om hur ansökan går till på vår webbplats:

    Få rabatt för förpackningsavfallet

    Ansökan om rabatt för insamling av förpackningsavfall

    Med vänliga hälsningar
    Ida

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.