Räknas rengöringsmedel som miljöfarliga kemikalier?

Hej,
Om jag har rengöringsmedel/blötläggningsmedel/kemikalieflaskor som är märkta med varningssymbolen "miljöfarlig", blir det automatiskt ett farligt avfall som ska hanteras separat? Eller är det okej att slänga dessa i kategorin "brännbart"?

Samt vart kan jag hitta information om vilka rengöringsmedel som ska hanteras som farligt avfall?
Madelene

Kommentarer

  • Hej!
    Rengöringsmedel är farligt avfall och du lämnar det till en sortergård. Du får inte slänga det i brännbart/restavfall.

    På vår webbplats kan du läsa mer om vad som är farligt avfall
    Farligt avfall

    Med vänliga hälsningar
    Ida

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.