Kan jag lämna privat avfall med företagsbil på sortergården?

Ska lämna privat rivningsavfall som gips och reglar mm. Tänkte ta det på lunchen med företagsbilen. Hur gör jag då så företaget ej får en faktura?

Kommentarer

  • Hej!
    Om du ska lämna privat avfall i en företagsregistrerad lätt lastbil måste du föranmäla ditt besök innan du kör in på sortergården. Därefter ska du visa din bekräftelse för personalen på sortergården. Då får företaget ingen faktura.
    Är det en annan företagsbil behöver du söka upp personalen på sortergården och visa dem att det är privat avfall.

    Formulär för föranmälan
    Föranmälan privat avfall

    Med vänliga hälsningar
    Lena
  • Hej, om man kommer med en vanlig bil som står på företag ”förmånsbil” och slänga privat skräp (löv till exempel) behöver man så söka upp personal för att inte företaget ska behöva betala?
    Isak
  • Hej!
    Kommer du i en personbil behöver du inte söka upp personalen vid besöket. Däremot om du kommer i en företagsregistrerad lätt lastbil behöver du föranmäla ditt besök innan du kör in på sortergården.

    Med vänliga hälsningar
    Ida

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.