Kan jag dela sopkärl med grannarna?

Hej!

Jag brukar sällan lyckas fylla upp mitt sopkärl själv och undrar om man har möjlighet att dela sopkärl med grannarna?

Kommentarer

  • Hej!

    Bor du nära andra fastigheter kan du ansöka om att dela sopkärl med en eller två grannar. Det innebär att ni delar på den rörliga kostnaden för abonnemanget och att varje fastighetsinnehavare fortsätter att betala sin fasta avgift. En av er förbinder sig att ansvara för uppställningsplatsen. Skicka en ansökan till oss om gemensam tömning, delat kärl. Därefter tar det cirka 4 veckor innan ändringen börjar gälla.

    Blankett för gemensam hämtning av hushållsavfall

    Lycka till!
    Lena

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.