Hur ska plastlock på mjölkförpackningar och liknande sorteras?

Jag har hört att de lika gärna kan sitta kvar på förpackningen.

Kommentarer

  • Hej!
    Så här vill återvinningsanläggningen att du sorterar:
    Plastkorken lägger du i återvinningen för hårdplast.
    Den använda förpackningen lämnar du i återvinningen för pappersförpackningar.
    Du behöver inte ta bort de fasta plastdelarna som sitter på förpackningen. De separeras med varmt vatten i återvinningsprocessen.

    Vänlig hälsning från

    Lena

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.