Hur mycket får vårt företag slänga på sortergården?

Finns det någon maxvikt?

Kommentarer

  • Hej!
    Det stämmer bra, vi har våra begränsningar.
    Företag får lämna upp till 15 ton avfall per år till våra sortergårdar. Detta motsvarar ungefär 30-40 grindsläp där du kan lasta upp till 450 kg. Du får själv uppskatta hur mycket du kan lasta i ditt fordon/släp.
    Har du sortergårdskort? Då är det ditt val av sortergårdskort som avgör hur mycket du får lämna.

    På vår webbplats kan du läsa om vilka typer av avfall som respektive sortergård tar emot. Företag får inte lämna däck, fönster eller farligt avfall med undantag för elavfall. (Avlämnarintyg för elavfall gäller.)

    Verksamhetsavfall som vi tar emot

    Vänligen
    Lena

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.