Hur sorterar jag fruset kött?

Var slänger jag gammalt kött som är fruset ?

Kommentarer

  • Hej!

    Gammalt fruset kött sorterar du som matavfall i ditt avfallskärl. Är det en förpackning runt köttet slänger du den i det facket den ska vara, ex plastförpackning.

    Är det mycket så är det bästa att tina det först så det får plats mer.

    Blir matavfallsfacket fullt och det är några dagar till ordinarie tömning av kärlet så kan du beställa en extra tömning. Pris per kärl och tillfälle 2023 (gäller kärl på 190 liter och 370 liter) 300 kronor. Övriga kärl 350 kronor.

    Ha en bra dag!
    Ann-Sofie

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.