Min tunna är full, var slänger jag avfallet?

Hej
Vi är två familjer som har delat abonnemang. För första gången är nu tunna 1 är full på matavfall och restavfall innan tömning 2/1. Vart kan vi slänga avfallet då?
MVH
Yvonne

Kommentarer

  • Hej!

    Du kan inte slänga matavfall någon annan stans än i ditt kärl. Det finns ingen som tar emot det på grund av sanitära olägenheter samt att matavfall ska återvinnas och bli biogas.

    Om det varit flera veckor till din nästa tömning kan man göra en extra budning av kärlet, pris 300 kr. Det är dock ingen mening att göra det nu när vi ändå ska tömma det på måndag. En budning sker inom 48 h. på vardagar.

    Gott nytt år!
    Ann-Sofie

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.