Vad betyder förkortningen FNI?

Vore bra med en beskrivning.

Kommentarer

  • Hej!

    I vår bransch betyder förkortningen FNI fastighetsnära insamling.

    FNI är ett källsorteringssystem där du som är villaägare sorterar ditt avfall direkt i kärlen istället för att åka till återvinningsstationen med det.
    För att kunna sortera har du två kärl med fyra fack i varje, kärl 1 och kärl 2. Kärl 1 töms varannan vecka. I det här kärlet lägger du matavfall, restavfall, färgat glas och tidningar. Kärl 2 töms var fjärde vecka. Här lägger du pappersförpackningar, plastförpackningar, ofärgat glas och metallförpackningar. I en egen box lägger du lampor och batterier, denna box töms vid behov.

    Tack för frågan!
    Hälsningar
    Lena

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.