Vad gäller för fastighetsnära insamling i BRF?

Hej,  gällande fastighetsnära insamling för BRF, kommer ni fortfarande ha tömningar på hushållsavfall och matavfall efter 2027? Är det bara för de som tillkommer som vi måste ordna avtal för?
Mvh Fredrik

Fredrik

Kommentarer

  • Hej!
    Ja, vi kommer fortsätta att tömma restavfall och matavfall som vanligt efter 2027. Det är enbart förpackningsavfall, alltså förpackningar av papper, plast, metall, färgat och ofärgat glas, som ni behöver avtal med en av oss godkänd entreprenör.

    Mer information om fastighetsnära insamling finns på vår webbplats
    Fastighetsnära insamling av förpackningsavfall

    Med vänliga hälsningar
    Ida

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.